Hoe gaat autodelen met 4 huishoudens?
Wim deelt een elektrische auto met drie andere huishoudens. Hij vindt het belangrijk dat er minder auto's op straat komen, want dan blijft er meer ruimte over voor groen en voor fietsen.
Bekijk videoWim deelt een elektrische auto met drie andere huishoudens. Hij vindt het belangrijk dat er minder auto's op straat komen, want dan blijft er meer ruimte over voor groen en voor fietsen.
Bekijk videoTestrijder Michiel deelt de e-golf met auto-deelgroep ‘Autodelen Zwolle’. De auto wordt meer dan goed gebruikt; al meer dan 11.000km sinds half oktober. ‘We hebben zelf al een deukje, heel jammer, maar dat hoort erbij’.
Lees meerSander Ekstijn, deelnemer Testrijders Utrecht. ‘De gezichten de eerste keer als ze de auto starten en niets horen. Onbetaalbaar!’
Lees meerVakantieplannen aan het maken? Testrijder Tjitske ging op vakantie met de Volkswagen E-golf naar de wieden bij Giethoorn. Samen met vriend Bart, zoon Ole (12) en dochters Luna (16) en Ise (15) twee weken op pad. Kan dat met al die bagage? Jazeker!
Lees meerAussiedoodle Luca had een hekel aan lawaaiige benzine auto's, tot haar baasje begon met elektrisch rijden. Nu rijdt Luca maar al te graag mee.
Lees meer“Teveel auto’s staan te vaak stil. Zonde! Voor ons lange tijd reden om geen auto te hebben. Tot we konden deelnemen aan De Testrijders! We delen onze Elektrische Golf graag met iedereen die elektrisch rijden wil ervaren of gewoon een fijne auto wil lenen”.
“Echt helemaal elektrisch. Dus geen stinkende diesel of benzine. Ons buurtinitiatief “de Groene Regentes” doet mee aan de actie van Natuur&Milieu en de gemeente Den Haag. We willen zoveel mogelijk mensen het elektrisch rijden laten ervaren. Hij rijdt als een speer en is heel stil.”
“Voelt heerlijk: geluidloos rijden en gezond. ‘De auto kan best een dagje zonder u’ wordt nu ‘de auto deel je continu’. We houden ons dagelijks bezig met ontwerpen van gezonde gebouwen, sociaal ondernemen, ondersteuning bij educatie en nu dus ook met duurzame mobiliteit.”
“Wij zijn Karen en Diede. Wonen in Scheveningen, en hebben geen auto nodig voor ons werk. Toch is die af en toe wel handig, zeker als we met onze twee kleine jongens reizen. Dat doen we nu dus elektrisch. Want het is leuk iets nieuws te proberen, dat te delen en de olieboeren niet langer te sponsoren.”
“Zet een willekeurige automobilist achter het stuur van een elektrische auto en aanschouw de verwondering. Geruisloos rijden, lage bijtelling, goedkoop stroom ‘tanken’, lage onderhoudskosten, subsidies en ‘nul’ uitstoot. Op papier is elektrisch rijden dé perfecte uitvinding.”
“SnappCar is een mooi platform om de leasekosten te drukken. Je verdient er als ondernemer geld aan door je auto te verhuren. In het begin was het even wennen om de administratie hiervoor te doen, maar wanneer je een aantal keren de auto hebt verhuurd word je er steeds handiger in.”
“I am a teacher at an international school with people from more than 40 countries. I took my students, parents and other teachers for a test drive. They all were impressed. One of my colleagues went home and talked with the husband about the experience. As they live far from school, they decided to book a test drive in a Leaf from the local Nissan dealer. They loved the car and decided to buy it and even install a charger point in their house.”
“Veel huurders weten waar ze aan beginnen en dat 150 kilometer maximum bereik (zonder snelweg) meer planning vraagt dan bij een conventionele auto. Bij deze huurders verlopen de ritten zonder noemenswaardige issues. Zij zijn juist zeer positief over het elektrisch rijden.”
“Sinds kort ben ik nu zelf een dagelijkse elektrische rijder en dat is best een ervaring. Als één van mijn toekomstige kinderen over een jaar of 30 met pech langs de weg staat dan kan ik hem of haar in ieder geval geruststellen met mooie anekdotes over de tijd dat we pas net elektrisch reden, accu’s nog met kabels aan laadpalen werden geladen en dat de Westerstorm funest was voor de afstand die je met je auto kon rijden. Tot die tijd ga ik vooral genieten van de ervaring die ik opdoe.”
“Omdat de ritten vaak kort zijn, kan je meestal thuis opladen. Tussentijds laden is zelden nodig, is mijn ervaring. En daarnaast is zo zuinig mogelijk rijden een leuk spelletje geworden.”
“Mijn leasekosten waren 5.000 euro, mijn inkomsten aan verhuur ruim 2.000 euro. Mooi als je bijna de helft van je kosten zo terugverdient. De belangrijkste succesfactoren waren de goede locatie om de auto af te halen plus mijn grote netwerk voor verhuurcontacten.”
“Je auto meegeven aan een onbekende is spannend. Maar via het reviewsysteem van SnappCar zijn zowel huurder als verhuurder niet lang onbekend. Je bepaalt uiteindelijk zelf of je aan die persoon met een gerust hart je auto meegeeft. De grootste uitdaging is dat onbekenden je weten te vinden.”